Alkohol u mladosti, infarkt u starosti (Beta/Rojters)

alcohol

Osobe koje su u mladosti preterano konzumirale alkohol kasnije imaju veću opasnost da dobiju srčani i moždani udar, saopštili su američki naučnici u najnovijoj studiji.
U istraživanju je ispitano više od 2.800 odraslih. Stručnjaci su naveli da su oni koji su mnogo pili alkohol u mladosti, kasnije razvili metabolički sindrom.
Metabolički sindrom se odnosi na grupu rizičnih faktora za dobijanje srčanog i moždanog udara, dijabetesa, abdominalne gojaznosti, visok krvni pritisak i visok holesterol. Smatra se da osobe, koje imaju tri ili više tih simptoma, imaju metabolički sindrom.

Premda, umereno konzumiranje alkohola može da ima blagotvorno dejstvo na srce, preterano konzumiranje ima suprotan efekat.

“Već postoje brojni razlozi da se obeshrabre mladi ljudi da piju alkohol”, rekla je jedna od autora studije Marša Rasel i dodala da je povećani rizik od dobijanja kardio-vaskularnih oboljenja jedan razlog više da se ne pije.

Srčani udar češći kod žena koje piju (Tanjug)

alkohol

Žene koje se povremeno napijaju povećavaju mogućnost da dožive srčani udar, pokazala je jedna studija britanskih naučnika.

Autori studije su uporedjivali 320 žena koje su preživele srčani udar sa više od 1.500 zdravih žena, prilikom čega su utvrdili da je medju ženama koje su preživele srčani udar bilo 8,5 odsto onih koje su povremeno pile toliko da je dolazilo do intoksikacije (trovanja) alkoholom, u poredjenju sa 1,3 odsto takvih medju zdravim ženama.
Značajno niža stopa srčanog udara je utvrdjena medju ženama koje popiju najviše par pića u poredjenju sa onima koje ne konzumiraju alkohol.

S druge strane, žene koje se napiju najmanje jednom mesečno imaju tri puta veći rizik u odnosu na žene koje ne piju i šest puta veći rizik od srčanog udara u poredjenju sa ženama koje piju, ali se ne opijaju.
Ako ne pijete, nemojte ni početi, ali ako već pijete, pijte umereno, savetuju autori studije.